zamknij przypomnij później

Zostań ze mną na dłużej :)

Car
  • Menu
lanzarote krajobraz wulkaniczny

Lanzarote atrakcje – samochodem w jeden dzień

TRASA ZWIEDZANIA -> LANZAROTE

Cześć! Tym razem krótki wpis z propozycją trasy zwiedzania atrakcji Lanzarote, którą przetestowałam osobiście 🙂 Trasa ta ma 180 km długości, a google pokazuje nam, że jadąc bez przerwy zajmie nam ona niecałe 4h.

W rzeczywistości zatrzymując się w każdym z zaznaczonych na mapie miejsc zajęła nam ona cały dzień. Dokładnie od 10:00 rano do 21:00 wieczorem. Dodam, że był to dość intensywny czas. Jeżeli wolelibyście na spokojnie wypić kawkę w trakcie wyjazdu lub spędzić więcej czasu na obiedzie to z pewnością będzie ciężko ze zrealizowaniem tej trasy. W takim przypadku polecam podzielić ją na pół: osobno zwiedzić północ i południe wyspy 🙂

Poniżej przedstawię Wam w skrócie ten plan, a jeżeli Was on zaciekawi to więcej szczegółów znajdziecie w moim poprzednim wpisie. Zapoznajcie się z nim, żeby zdecydować, co Wy dokładnie chcecie zobaczyć! 😉 Ruszamy!

lanzarote miasto costa teguise

LANZAROTE TRASA – START!

Moja trasa startowała w miejscowości Costa Teguise, jednak łatwo jest ją dostosować również do innych miast. Nieprzypadkowo rozpoczęłam dzień od północy wyspy. Podczas mojego pobytu codziennie tak do około godziny 11:00 nie było słońca, więc dobrym pomysłem wydało mi się zacząć od jaskiń w których to słońce nie jest potrzebne.

lanzarote plaże

W zwiedzaniu wysp samochodem najbardziej podoba mi się to, że nie marnujemy czasu tłucząc się w autobusie pełnym innych turystów w gwarze, szelestach i krzykach. Można spokojnie podziwiać otaczające nas piękno natury. Lanzarote ma to do siebie, że czasem można poczuć się troszkę nieswojo, warunki panujące pomiędzy miastami turystycznymi są dość minimalistyczne. Dla jednych (w tym dla mnie) ma to swój urok. Jednak myślę, że znajdą się osoby dla których brak zieleni i kwiatów będzie uciążliwy.

lanzarote atrakcje timanfaya

LANZAROTE – ATRAKCJE NA TRASIE:

Tuż przed Jameos del Agua oraz Cueva de los Verdes droga wije się wzdłuż wybrzeża przez miejscowość Arieta. Spoglądając w prawo widzimy uderzające w serce małe domki tuż przy skalnym brzegu. Jednak odwracając głowę w drugą stronę widzimy potężny wulkan La Corona, który przed laty doprowadził tutejszą ziemię do obecnego stanu.

wulkan a corona

Najtrudniejsza do przebycia była trasa z Mirador del Rio do Mirador de Haria i kilkanaście kilometrów za nią. Droga jest bardzo wąska oraz kręta. Na dodatek w naszym przypadku zaczęło padać, zrobiło się chłodno i chcieliśmy tylko jak najszybciej opuścić ten teren.

Do Parku Timanfaya przyjechaliśmy dopiero około 16:30. Szczerze mówiąc nie spodziewaliśmy się, że ta część zajmie nam tyle czasu. Drugim razem z pewnością rozdzieliłabym objazd wyspy na dwie części – północ i południe.

Zanim ruszyliśmy z hotelu zostaliśmy poinformowani, że kolejki do Parku Timanfaya ZAWSZE są ogromne i stracimy dużo czasu czekając na wjazd samochodem na parking lub w ogóle nie wjedziemy. Oczywiście zaproponowano nam zakup wycieczki fakultatywnej. Hmm? Nie dajcie się podejść! Nie wiem, czy to był przypadek, ale na żadne kolejki nie trafiliśmy…

Wyjeżdżając z Parku szło już bardzo sprawnie. Głównie ze względu na brak kolejek, opłat wejściowych, przymusowego zwiedzania z przewodnikiem itd. W kolejności głównej drogi były: El Golfo, Playa Montana Bermeja, Los Hervideros i Playa de Papagayo. Ostatnia z nich bardzo nas urzekła, a że trafiliśmy na nią bardzo późno (19:00) postanowiliśmy wypożyczyć samochód również na inny dzień, żeby więcej się nią nacieszyć. Warto dodać, że droga prowadząca do słynnych zatoczkowych plaż jest szutrowa. W związku z tym uważajcie na Wasze samochody!

papagayo

W drodze powrotnej do hotelu przejechaliśmy przez dolinę La Geria zatrzymując się w kilku miejscach w celu przyglądania się nietypowemu sposobowi uprawy winorośli. Niestety na zwiedzanie stolicy Arrecife nie starczyło nam czasu, jedynie przejechaliśmy przez centrum tego miasta.

LANZAROTE – TERAZ WY!

Mam nadzieję, że ten artykuł będzie dla Was pomocny w planowaniu wyjazdu. Powodzenia!  🙂

Jeżeli ten artykuł był dla Ciebie pomocny będę wdzięczna jeżeli zostaniesz ze mną na dłużej :)
Zaobserwuj mnie na Instagramie oraz polub mnie na Facebooku.