• Menu
tajlandia pływanie

Wyspa Koh Rok – najlepszy snorkeling w Tajlandii

PRZYSTANEK -> KOH ROK & KOH HA, SNORKELING W TAJLANDII

Wiecie, co jest według mnie najlepsze w Koh Lancie? Jej atrakcyjne położenie w prowincji Krabi i możliwość szybkich i krótkich wycieczek na inne wyspy! Jeżeli Lanta Wam się znudzi, macie ogromny wachlarz możliwości!  Na południowy wschód od niej leżą takie wyspy jak Ngai, Mook, Kradan, które uważane są za istny raj! Okolice tych wysp są idealne do snorkelingu w Tajlandii! Są one tylko w niewielkim stopniu zabudowane resortami i restauracjami, dzięki czemu czeka tam na Was wypoczynek z Waszych marzeń! Z Koh Lanty dość szybko dostaniemy się również na imprezowe wyspy Phi Phi. My odwiedziliśmy już je podczas wypoczynku na Phuket. Tym razem zdecydowaliśmy się na jednodniową wycieczkę na snorkeling w okolice wysp Koh Rok! Zobaczcie, jak to wygląda!

Snorkeling w Tajlandii, wycieczki z Krabi na wyspy – biuro Sinthongchai Speedboat Travel & Tour:

– Phi Phi – obejmująca Phi Phi Leh (Maya Bay, snorkeling, Monkey Point), Bamboo Island (lunch na plaży, plażowanie, snorkeling) oraz Phi Phi Don (plażowanie),
– 4 Islands – obejmująca Koh Ngai (snorkeling), Koh Mook (Emerald Cave), Koh Kradan (lunch na plaży, plażowanie, snorkeling) oraz Koh Chuek,
– Koh Rok – obejmująca tylko Koh Rok Nai oraz Nok (lunch na plaży, plażowanie, snorkeling),
– Koh Ha & Koh Rok – obejmująca Koh Rok Nai oraz Nok (lunch na plaży, plażowanie, snorkeling) oraz Koh Ha (snorkeling).

O czym pamiętać przed podróżą? Moja lista porad.

Przygotowałam listę przydanych rzeczy, które pomogą Ci jeszcze lepiej przygotować się do Twojej podróży!

Ubezpieczenie

Podróżuj odpowiedzialnie, ubezpiecz siebie i bliskich przed wyjazdem. Sprawdź koszty ubezpieczenia za darmo tutaj.

Noclegi

Rezerwując noclegi z wyprzedzeniem znajdziesz więcej opcji w tańszych cenach. Dostępne noclegi możesz sprawdzić tutaj.

Wynajem samochodu

To dobre rozwiązanie jeżeli zamierzasz dużo zwiedzać. Rozważ tę opcję i sprawdź liste samochodów tutaj.

E-sim

Kup kartę e-sim i nie martw się internetem za granicą. Kartę kupisz tutaj.

Wycieczki

Sprawdź listę płatnych wycieczek i atrakcji. Możesz to zrobić korzystając z getyourguide.

Loty

Tanie loty najczęściej zakupisz z wyprzedzeniem. Skorzystaj z najlepszej porównywarki lotów.

Za wycieczkę Koh Ha & Koh Rok płaciliśmy 1400 bahtów od osoby. Z tego, co pamiętam, pozostałe opcje kosztowały podobnie.

Snorkeling w Tajlandii – którą wyspę/wycieczkę wybrać?

Jeżeli jeszcze nie byliście na wyspach Phi Phi, to zdecydowanie jest to numer 1 !!! Pomimo że jest to bardzo oblegany kierunek, to cała wycieczka jest warta doświadczenia. Tak naprawdę wszystkie te wycieczki opierają się na jednym – snorkelingu. W niektórych miejscach widać więcej, w niektórych mniej. Na Phi Phi widzieliśmy tylko całą masę rybek jednego koloru, ale żadnej rafy tam nie było. Przynajmniej w tych miejscach, do których nas zabrano. Pod tym względem zdecydowanie bardziej zachwyciły mnie okolice wysp Koh Rok! Na całej swojej powierzchni są one praktycznie niezabudowane. Nie znajdziemy tu restauracji, czy hoteli. Jednak jest za to przepiękna plaża z krystaliczną wodą oraz wyśmienite warunki do snorkelingu.

Wyspy wchodzące w skład wycieczki 4 Islands (Ngai, Kradan, Mook) wyróżnia fakt, że możemy wynająć tam pokój! Podobno są jednymi z najpiękniejszych w Tajlandii. My nie mieliśmy na to już czasu, ale jeśli jesteście na Lancie lub na Krabi i macie jeszcze kilka dni wolnych to na Waszym miejscu z pewnością bym się tam wybrała!

krabi snorkeling

Snorkeling w Tajlandii – wyspy Koh Ha & Koh Rok

O 8:00 rano z plaży Khlong Dao Beach odebrał nas speedboat wraz z całą ekipą, która kierowała wycieczką. Na Lancie większość hoteli zlokalizowana jest wzdłuż linii brzegowej, w związku z czym przy każdej większej plaży musieliśmy się zatrzymywać, aby zabrać kolejnych uczestników wycieczki. Trwało to około 30 minut. Przyznam szczerze, że w pewnym momencie zaczęliśmy się denerwować na tę sytuację, bo od tych ciągłych cumowań kręciło nam się tylko w brzuchach.

Plażowanie dla chętnych:

W końcu ruszyliśmy w stronę wysp Koh Rok. Tak! Wysp! Są dwie: Koh Rok Nai oraz Koh Rok Nok. Obie porośnięte są gęstymi lasami na praktycznie całej powierzchni, a na pierwszej z nich znajduje się niewiarygodnie piękna plaża. Tam właśnie zatrzymuje się nasza łódka i wysadza pasażerów chętnych na plażowanie, a niechętnych na snorkeling. Przede wszystkim, podczas zbliżania się do tych wysp, miało się na myśli tylko jedno: “raj”. Krystaliczna, lazurowa woda, biały piasek i rajskie, bezludne wyspy, czego chcieć więcej?

koh rok island

krabi wyspa koh rok

Snorkeling w okolicy wysp Koh Rok w Tajlandii:

Nastawieni na snorkeling, nie opuściliśmy łódki na plaży. Chociaż wokół Phi Phi nie było zbytnio czego obserwować pod wodą, tak tutaj mieliśmy większe nadzieje. Mniejsze wyspy, może mniej popularniejsze, a co za tym idzie mniej ludzi i więcej naturalnego środowiska. W każdym razie zatrzymaliśmy się w dwóch miejscach. Pierwszy raz w okolicy plaży przy Koh Rok Nai, a drugi raz przy skałach Koh Rok Nok. I to właśnie tutaj pokochałam snorkeling! Czułam się niczym dziecko będące pierwszy raz w lunaparku! Przede wszystkim udało mi się na własne oczy zobaczyć sporo rybek z kultowej bajki “Gdzie jest Nemo?”! Między innymi idolka mauretańskiego ( bajkowy Idol), pokolca królewskiego (bajkowa Dory), bajkowego Żółtka, rozgwiazdy, jeżowce, rybę rozdymkowatą oraz błazenka! Tak! Zobaczyć błazenka w swoim ukwiale było na liście moich marzeń! I udało mi się to właśnie tutaj – w Krabi w Tajlandii! <3

tajlandia rafa koralowa

snorkeling krabi wycieczkatajlandia krabi wycieczka

To był mój pierwszy raz z rafą! Być może dla Was nie byłoby to coś spektakularnego. Z pewnością rafa ta nie była kolorowa jak na ekranach naszych telewizorów, ale również nie była wyblakła. Ciężko jest mi ją porównać do czegokolwiek innego, bo nigdy innej nie widziałam. Sądzę jednak, że “rafa” “rafie” nie równa i wszystko zależy od tego, w które miejsce dokładnie traficie.

Każdy snorkeling trwał około 30 minut. Cały ekwipunek, czyli maski, płetwy i kamizelki ratunkowe, był zapewniony. Oprócz tego na łodzi przez cały czas mieliśmy dostęp do wody oraz soków. Co kilka godzin rozdawano również świeże owoce.

Plażowanie i obiad:

Po dwóch przystankach na snorkeling podpłynęliśmy do brzegu pierwszej z wysp na obiad, który nie był jakiś wyśmienity, ale nie był też zły. Wyspa wynagradzała nam wszystko! Mieliśmy około 1,5 h czasu dla siebie. Woda – kryształ, piasek – złoto, przeróżne gatunki rybek pływające tuż przy brzegu. Jeszcze ta świadomość, że na wyspie nie ma żadnej zabudowy, hoteli, sklepów. Coś takiego przeżyłam w Tajlandii jeszcze tylko raz – na wyspie Koh Rang Yai. Z tym wyjątkiem, że na Koh Rang Yai byliśmy przez pierwsze godziny praktycznie sami (dojechaliśmy tam na własną rękę), a tutaj na Koh Rok przyjechaliśmy z wycieczką, więc tłum ludzi towarzyszył nam cały czas.

koh rok piasek koh rok yai

Snorkeling w okolicy wysp Koh Ha w Tajlandii:

Odpływając z wysp, miałam troszkę zaszklone oczy, bo wiedziałam, że w tej podróży była to moja ostatnia tak piękna wyspa. Poza tym widząc ten wszechobecny błękit wody (taki jest tylko na Phi Phi Ley!) naprawdę nie chciałam opuszczać tego miejsca! Jednak nie dziwcie się, często wzruszają mnie różne widoki i krajobrazy. Po kilkunastu minutach płynięcia dotarliśmy do 5 malutkich wysp o nazwie Koh Ha. Większość z nich to jedynie wyrastające pionowo skały, czyli typowy widok w Krabi. Dwie z nich posiadają krótki odcinek plaży. Podczas snorkelingu mogliśmy bez problemu dopłynąć na jedną z nich.

wycieczki z krabi na wyspy

tajlandia krabi skalykrabi koh hatajlandia wyspy

Powrót do hotelu:

Do hotelu dotarliśmy około 17:00. Oczywiście znów zatrzymując się po drodze na prawie każdej plaży Koh Lanty… Wysiedliśmy z łódki niezmiernie zmęczeni i głodni. Właściwie cały dzień spędziliśmy w wodzie i na wietrze siedząc na dziobie speedboat’u.

Nie zastanawiajcie się, czy warto jechać! Po prostu kupcie tę wycieczkę i płyńcie! Nawet jeżeli nigdy nie snorkowaliście to nie ma się czego bać. Dla mnie to był drugi raz w życiu i jest to dziecinnie proste! Widoki rekompensują wszystko!!!

koh lanta snorkelingP.S. Kolejne “mini-marzenie” spełnione! Zdjęcie pod wodą 😀

Jeżeli ten artykuł był dla Ciebie pomocny będę wdzięczna jeżeli postawisz mi wirtualną kawkę :)
Każde wsparcie to dla mnie motywacja do dalszego działania.
Postaw mi kawę na buycoffee.to