zamknij przypomnij później

Zostań ze mną na dłużej :)

Car
  • Menu
koh rang yai zatoczka

Tajlandia – gotowa trasa na trzytygodniową podróż

TRZYTYGODNIOWA TRASA NA NIEZAPOMNIANĄ PODRÓŻ PO TAJLANDII

Tajlandia to idealne miejsce na podróż. Spędziłam tam 3,5 tygodnia. Byłam na kilku pięknych wyspach południa. Zarówno tych dużych i popularnych, jak i tych mniejszych, bardziej spokojnych. Odwiedziłam tajemniczą północ Tajlandii oraz jej wyjątkową stolicę! Nasz plan wyjazdu musieliśmy dostosować do konferencji w której mój chłopak brał udział. Dlatego specjalnie dla Was postanowiłam go trochę zmodyfikować, aby było jeszcze lepiej!!! 😀

Bilety lotnicze do Tajlandii

Panuje opinia, że najlepszymi liniami lotniczymi jakimi możemy dostać się do Tajlandii są Qatar Airways oraz Emirates. Lot do Tajlandii był moim pierwszym lotem międzykontynentalnym, więc w związku z tym chciałam koniecznie polecieć którymś z tych przewoźników. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na Emirates. Bilety kupiliśmy 2 miesiące wcześniej za raczej standardową cenę, bo 2 500 zł od osoby w dwie strony. Niektórzy mówią, że oba przewoźnicy czasem uruchamiają promocję na wybrane terminy, jednak my mieliśmy wcześniej ustalone sztywne daty wyjazdu.

Uwaga!!! Zdecydowaliśmy się na lot z Krakowa, a co za tym idzie pierwszą część trasy realizował FlyDubai, a dopiero po przesiadce w Dubaju wsiadaliśmy na pokład linii lotniczych Emirates. Różnica w komforcie lotu pomiędzy przewoźnikami jest ogromna! Zaczynając od rozrywki pokładowej, której na pokładzie FlyDubai nie ma, a kończąc na pustym brzuszku i spierzchniętych wargach ze względu na brak ciągłego dostępu do jedzenia i picia. Przepaść!

Plan wyjazdu

Weźmy pod uwagę, że każdy lubi inaczej spędzać czas. Każdy z Was może ten plan zmodyfikować lub się nim tylko i wyłącznie zainspirować do stworzenia własnego! Mój plan ma dwa założenia: dużo zwiedzania, ale i również wypoczynku! Ja chciałabym codziennie być w innym miejscu, lecz mój chłopak woli stateczność. Patrząc zdroworozsądkowo – jest to dobre połączenie. Mogę Was zapewnić, że z tym planem ani się zbytnio nie przemęczycie, ani nie zanudzicie. Moim zdaniem, idealnie! 🙂

DZIEŃ 1

Przylot do Tajlandii (najlepiej na Phuket lub Krabi, żeby na początek trochę poleniuchować – załóżmy, że w tym przypadku jest to Phuket).

DZIEŃ 2 ORAZ 3

Podróż po Tajlandii rozpoczynamy wypoczynkiem na plaży, korzystaniem z 30 stopniowej wody w morzu oraz z upalnej temperatury. Bo w końcu też trzeba odpocząć! O plażach na wyspie Phuket pisałam tu.

phuket naithon beachtajlandia zachód słońca

DZIEŃ 4

Eksploracja wyspy Phuket (np. Banana Beach, Freedom Beach, Wielki Budda, czy imprezowe Patong). Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.

phuket patong

phuket banana beach

DZIEŃ 5

Wypłynięcie na małą, rajską wyspę w pobliżu Phuket – na przykład na Koh Rang Yai.

tajlandia koh rang yaipodróż po tajlandiiDZIEŃ 6

Przeprawa promowa na Koh Phi Phi, wyjście na słynny punkt widokowy wyspy.

DZIEŃ 7

Wycieczka łodzią dookoła wysp Phi Phi.

phi phi leykhai islandDZIEŃ 8

Relaks na plażach Phi Phi.

DZIEŃ 9

Przypłynięcie na wyspę Koh Lanta lub Koh Ngai, plażowanie.

krabi koh lanta tajlandia infinity pool

DZIEŃ 10 ORAZ 11

Relaks na wyspie, snorkeling.

krabi koh rok koh ha podróż

DZIEŃ 12

Przejazd (lub przelot) na Koh Samui, przepłynięcie na sąsiednią wyspę Phangan.

DZIEŃ 13 ORAZ 14

Plażowanie oraz wypoczynek na Phangan.

DZIEŃ 15

Wycieczka na Koh Tao oraz na rajskie Koh Nang Yuan.

DZIEŃ 16

Wylot do Chiang Mai, zwiedzanie świątyń w Starym Mieście.

chiang mai budda tajlandia świątynie

DZIEŃ 17

Dzień w Elephant Nature Park.

chiang mai szczęśliwe słonie tajlandia elephant nature park

DZIEŃ 18 ORAZ 19

W Chiang Mai każdy może znaleźć coś dla siebie. Możemy udać się do Wat Phra That Doi Suthep (świątynia z niesamowitym widokiem na miasto do której prowadzi 300 stopni ozdobionych balustradą z węża naga), wybrać się na trekking w góry lub do dżungli, przemierzać jaskinie, poszukiwać wodospadów, moczyć się w gorących źródłach lub wziąć udział w spływie kajakowym, raftingu, czy pójść na zipline. Wieczorny przelot do Bangkoku.

DZIEŃ 20

Zwiedzanie ruin miasta Ayutthaya.

bangkok ayutthayatajlandia ayutthaya

DZIEŃ 21 ORAZ 22

Zwiedzanie najlepszych miejsc w Bangkoku. Koniec podróży po Tajlandii i wylot do Polski.

bangkok wat pho lezacy budda bangkok wielki palac

Loty między miastami w Tajlandii

Połączeń międzymiastowych jest w Tajlandii całkiem sporo. Najwięcej z nich realizują linie: Air Asia, Bangkok Airways, Thai Lion Air, Nok Air oraz Thai Airways. We wszystkich przypadkach loty linią Air Asia okazywały się być najtańszymi, więc z nich korzystaliśmy. Jedynie w przypadku wyspy Koh Samui zmuszeni byliśmy wybrać linie Bangkok Airways, gdyż tylko one mogą lądować na tej wyspie. W związku z tym bilety lotnicze na Samui są drogie. Alternatywą jest lot na pobliskie lotnisko Surat Thani, a następnie przejazd do przystani i prom. Cały łączony transport możemy zakupić na stronie Air Asia i jest on kilkakrotnie tańszy.

Noclegi

Tak jak pisałam na początku, nasz plan wyglądał nieco inaczej. Na przykład nie nocowaliśmy na wyspach Phi Phi, czego do dziś trochę żałuję. W związku z tym nie jestem w stanie polecić Wam noclegów we wszystkich lokalizacjach. Jednak w niektórych miejscach tak!

Phuket:

phuket willa

phuket willa infinity poolVista del Mar jest kompleksem kilku willi do wynajęcia. Rezerwowaliśmy ją za pośrednictwem serwisu Airbnb. Po pierwsze, cały apartament jest jak z marzeń! Gdyż znajduje się na wzgórzu, około kilometr od plaży. Rozpościera się z niego niesamowity widok! Przede wszystkim jego ogromnym atutem jest basen typu infinity pool. Możemy z niego podziwiać wyjątkowe zachody słońca! Willa posiada 3 sypialnie, dużą kuchnię połączoną z salonem, basen z jacuzzi, salę kinową, pralnię, pokój gier. Zlokalizowana jest tuż przy lesie tropikalnym w związku z czym możemy nasłuchiwać odgłosów przeróżnych zwierząt. Jedna noc w sezonie wysokim kosztowała nas 1300 zł za 6 osób.

Niestety dokładny obiekt w którym byliśmy nie jest już dostępny w serwisie. Jednak cały czas są jego sąsiedzi. 🙂 Jeżeli jesteście zainteresowani to tutaj znajdziecie link ze zniżką na pierwszą rezerwację w serwisie Airbnb.

Koh Lanta:

tajlandia koh lanta

Obiekt nazywa się Twin Lotus Resort & Spa i zlokalizowany jest tuż przy samej plaży. Tak jak poprzedni również posiada basen typu infinity pool, który umieszczony jest można powiedzieć na plaży. 😀 Za jedną noc zapłaciliśmy 550zł za pokój dwuosobowy z prywatnym basenem. Hotel na pewno godny polecenia!!!

Chiang Mai:

Niestety nie mam żadnego zdjęcia z Hotelu De Nara, ale co najważniejsze jest on bardzo schludny i czysty. Może standardem odbiega od tych powyżej, ale jak za cenę 200zł za noc za pokój dwuosobowy był naprawdę w porządku! Małym minusem jest bardzo mały wybór jedzenia podczas śniadań, ale jego lokalizacja w samym centrum sprawia, że staje się on bardzo malutki! 🙂

Bangkok:

tajlandia grand centara

tajlandia bangkok sky barCentara Grand At Centralworld to przede wszystkim najlepszy hotel w jakim byłam w życiu!!! Ponadto posiada on tyle restauracji i innych atrakcji, że nie sposób jest tego zliczyć!!! Pokój jest naprawdę na najwyższym poziomie. Nie ma się do czego przeczepić zarówno w kwestii czystości, wyjątkowości jak i obsługi. Dodatkowo na najwyższym piętrze (55)  znajduje się bar w którym możemy coś zjeść lub napić się drinka. Rozpościerające się z niego widoki są oszałamiające! Z pewnością osobą mającym lęk wysokości byłoby trudno na niego wejść. Jednak warto! Pomimo swojej wygórowanej ceny (my płaciliśmy 980 zł za noc), zdecydowanie były to pieniądze wydane z czystą przyjemnością. Porównując go do hotelu Marina Bay Sands w Singapurze w którym również miałam okazję nocować, to ten hotel przerasta go co najmniej dwukrotnie! Podsumowując, koniecznie musicie obejrzeć więcej zdjęć na oficjalnej stronie. Zakochacie się! <3

Jeżeli ten artykuł był dla Ciebie pomocny będę wdzięczna jeżeli zostaniesz ze mną na dłużej :)
Zaobserwuj mnie na Instagramie oraz polub mnie na Facebooku.